7 Oefeningen Tegen Vroegtijdig Klaarkomen Mét Uitleg

Het is de meest voorkomende seksuele aandoening, maar wordt nog niet altijd zo gezien: te vroeg klaarkomen. Veel stellen durven hier eigenlijk niet over te praten, met name de mannen. Ze schamen zich er namelijk voor, terwijl het eigenlijk een veelvoorkomend probleem is. En het is ook nog eens op te lossen!

Want als je niets aan vroegtijdig ejaculeren doet, kan het meer schade toebrengen dan je zou denken. Dit probleem kan zorgen dat relaties uit elkaar gaan, dat mannen onzeker of zelfs depressief worden, of dat hun seksleven uitdooft. Lees daarom snel dit artikel en leer hoe je jouw orgasme kunt uitstellen!

Je hoeft je niet te schamen omdat je te vroeg klaarkomt

Laten we eerst even duidelijk hebben wat vroegtijdig klaarkomen is. Veel mannen denken namelijk dat ze te vroeg klaarkomen, terwijl dat eigenlijk best meevalt. Zo hebben sommige kerels het idee dat ze het minstens een half uur moeten volhouden in bed, ‘want dat doen ze in pornofilms ook’.

disappointed-couple-in-bed

Dat is echter niet realistisch. De meeste mannen kunnen dit niet zonder hulpmiddelen doen. Bovendien is uit onderzoek gebleken dat veel vrouwen dit zelfs te lang vinden: 7 tot 15 minuten seks is ideaal voor hen. Natuurlijk draait het hier om de daad zelf, dus niet met voor- en naspel. Misschien denk je dat je te snel klaarkomt, maar stel je gewoon te hoge verwachtingen voor jezelf!

Seksuologen spreken pas van vroegtijdig klaarkomen wanneer een man elke keer binnen 30 tot 60 seconden klaarkomt. Het maakt niet uit op welke manier hij seks heeft; de man heeft geen controle over zijn orgasme en komt steevast binnen de minuut klaar. Gelukkig is daar wat aan te doen; ook als je alleen zo nu en dan te vroeg klaarkomt! Meer controle over het orgasme kan elke man namelijk leren.

Waar komt de vroegtijdige ejaculatie vandaan?

In de meeste gevallen is vroegtijdig klaarkomen niet iets ‘waarmee je geboren wordt’, en waar je dus niets aan kunt doen. Bij een enkele man heeft het te maken met een laag serotoninegehalte in de hersenen. Een tekort aan deze neurotransmitter zorgt dat de hersenen niet het juiste signaal krijgen om op het gewenste moment klaar te komen.

Meestal komen ejaculatieproblemen door een gebrek aan controle, in combinatie met stress. Veel mannen willen graag goed presteren in bed: ze willen het lang uithouden, en dat hun partner hen waardeert. Hierdoor kunnen ze erg onder stress komen te staan tijdens de seks: doe ik het wel goed? Is mijn penis wel groot genoeg? Vindt ze het wel lekker?

Door deze stress kom je juist eerder klaar, terwijl dat is wat je wilt voorkomen. Je krijgt een verhoogde hartslag en ga je sneller ademhalen. Dit zijn tekenen voor de hersenen dat je bijna gaat klaarkomen, en als een ‘selffulfilling prophecy’ kom je dan ook sneller klaar. Als laatst heeft het te maken met een verminderde controle over de pc-spier. Er zijn verschillende oefeningen om deze spier te trainen, om zodoende er betere controle over te krijgen.

Oefening #1: De knijpoefening

Deze oefening is al eeuwen bekend als goede oefening om een orgasme uit te stellen. Je kunt de knijpoefening goed uitproberen tijdens het masturberen, of met je partner erbij. Het komt erop neer dat je in de schacht van je penis knijpt, vlak voordat je weet dat je jouw orgasme niet meer tegen kunt houden.

Door het knijpen wordt je erectie slapper, en kun je je orgasme uitstellen. Als extra hulp kun je nog zachtjes aan de onderkant van je ballen trekken. Je kunt zelf de knijpoefening uitvoeren, maar dit ook door je partner laten doen. Wacht eventjes nadat je hebt geknepen, en ga dan weer verder met de seks. Dit is een oefening waarmee je jouw orgasme tijdelijk uitstelt.

Oefening #2: De start-stopmethode

Dit is een hele simpele, maar toch effectieve oefening. De naam geeft al een beetje aan wat de oefening inhoudt. Je hebt gewoon seks, of je bent aan het masturberen. Op een gegeven moment voel je dat je bijna klaar gaat komen. Je stopt nu onmiddellijk met wat je aan het doen was, en doet even rustig aan. Je voelt het bloed weer uit je hoofd en je penis stromen.

Stop en start methode

Nu de opwinding wat bedaard is, kun je weer verdergaan. Veel mannen doen dit niet in hun jeugd, wanneer ze voornamelijk aan het masturberen zijn. Vroeg beginnen met de start-stopmethode zorgt dat je later minder snel klaarkomt. Overleg dit ook met je partner, dat zij niet ineens denkt: ‘waarom stop hij nou?’

Oefening #3: Ademhaling

Je ademhaling is veel belangrijker voor je orgasme dan je misschien dacht. Op het moment dat je klaarkomt, ga je namelijk heel snel en hijgerig ademhalen. Voor jou lichaam is dat weer een teken: het orgasme staat op de stoep. Veel mannen beseffen zich dit niet, wanneer ze hijgend na een minuut klaarkomen.

Let dus op je ademhaling tijdens het masturberen en de seks. Blijf rustig, houd controle over je ademhaling, en wees niet te veel bezig met je of je het wel allemaal goed doet. Seks hoort iets lekkers te zijn, niet iets om door te stressen. Houd de ademhaling ook in de gaten bij de volgende pc-spier oefeningen.

Oefening #4: De eerste pc-spier oefening

Het trainen van de pc-spier heeft als gevolg dat je meer controle krijgt over deze spier, die cruciaal is bij je orgasme. Weet je niet waar je pc-spier zit, of hoe je die moet controleren? Dan weet je het met deze tip: de pc-spier is de spier die je gebruikt om je plas op te houden. Je kunt deze als het goed is redelijk eenvoudig aan- en ontspannen.

PC spier

Oefeningen om je pc-spier te trainen worden ook wel ‘kegeloefeningen’ genoemd, naar de bedenker van deze oefeningen. Ze helpen je om meer controle te krijgen over de pc-spier, dus dat je hem makkelijker kunt aanspannen of ontspannen in de hitte van de seks. Zonder controle kom je namelijk eerder klaar, omdat de pc-spier zijn gang kan gaan.

De eerste oefening is simpel: ga op je zij of je rug liggen. Span je pc-spier 3 seconden lang aan, en laat hem dan weer 3 seconden los. Dit herhaal je zo’n 20 keer. Lukt dat niet? Dat is niet erg; probeer dan elke dag iets meer te halen dan de dag ervoor. Deze oefening doe je een week lang eenmaal per dag.

Oefening #5: Lang aanspannen

De tweede pc-spier oefening kun je eerst los proberen, daarna voeg je hem toe aan de vorige oefening. Je doet dan twee oefeningen achter elkaar. Op deze manier leer je ook langere tijd je pc-spier te controleren, want dat ga je nodig hebben tijdens de seks. Vergeet niet om je rustpauzes te nemen!

Je begint met 1 minuut rust, als je eerst de vorige oefening deed. Daarna span je je pc-spier 1 minuut lang aan, zonder te pauzeren. Dat is best zwaar, dus probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Daarna mag je weer 1 minuut volledig ontspannen. Ook deze oefening doe je weer een week lang. Je merkt al snel dat het steeds makkelijker gaat.

Oefening #6: Snel achter elkaar

Lang je pc-spier kunnen aanspannen is belangrijk, maar dat is niet het enige. Nog meer controle leer je over deze spier uit te oefenen wanneer je hem snel achter elkaar kunt aan- en ontspannen. Dat doe je in deze oefening. Voer weer eerst de vorige twee oefeningen uit, voordat je aan deze begint.

Na de rust, ga je 30 seconden lang zo snel mogelijk je pc-spier afwisselend aanspannen en ontspannen. Aan het begin zal je dat nog niet zo snel kunnen, maar oefening baart kunst! Na de 30 seconden neem je even lang rust. Doe ook deze oefening weer één keer per dag.

Oefening #7: Voor tijdens de seks

De laatste oefening moet het meest simuleren wat je tijdens de seks gaat uitvoeren. Doe eerst de vorige drie oefeningen. Je hebt nu 3 weken lang getraind, dus dat moet onderhand wel lukken. Is het te zwaar? Ga dan nog wat langer door met trainen; je wilt niet dat je je pc-spier overbelast. Daar heb je helemaal niets aan tijdens de seks!

Deze oefening houdt in dat je je pc-spier 30 seconden lang aanspant, en dan 30 seconden rust neemt. Dit herhaal je drie keer. Dit, in combinatie met de vorige drie oefeningen, maakt dat je binnen 4 weken opvallend meer controle hebt over je pc-spier. Je gaat het ook merken tijdens de seks: je kunt nu beter je orgasme uitstellen.

De pc-spier oefeningen toepassen bij de seks

Je kunt nu wel weken deze pc-spier oefeningen gedaan hebben, als je niet weet hoe je ze moet toepassen, heb je er geen fluit aan! Ik heb wel eens mannen gehad die weken, zo niet maandenlang pc-spier oefeningen hadden gedaan. Echter, ze spanden tijdens de seks hun pc-spier alleen maar aan, in plaats van ook te ontspannen. Daardoor kwamen ze alsnog te vroeg klaar.

Je wilt juist je pc-spier aan het begin goed aanspannen, vooral als je niet goed een erectie kunt krijgen. Je erectie wordt dan harder; dat is voor je partner ook fijner. Terwijl je bezig bent met de seks, houd je je pc-spier ontspannen. Als je voelt dat je bijna gaat klaarkomen, dus voor het ‘punt zonder terugkeer’, span je heel hard je pc-spier aan. Dit doe je ongeveer 30 seconden lang.

kegel-exercises-for-men_full

Beweeg hierbij je penis niet, en vraag ook je partner om niet te bewegen. Je merkt op een gegeven moment dat het gevoel van een orgasme weg is. Daarna kun je gewoon weer verder. De pc-spier trainen is dus een manier om de knijpoefening uit te voeren, zonder je handen te gebruiken. Na een tijdje word je er erg vaardig in. We wensen je veel succes met het toepassen van deze oefeningen in je seksleven!

Stel je ejaculatie vanavond al 30 minuten langer uit

Wanneer je nog meer adviezen en strategieën wilt om voorgoed je ejaculatie uit te stellen, heb ik nog een goede tip voor je. Chris Coster is de autoriteit op het gebied van het verhelpen van vroegtijdige ejaculatie. Hij heeft een baanbrekende methode ontwikkelt die vele mannen al hebben verlost van te snel klaarkomen.

Je leert er alles over in zijn uitgebreide aanpak met talloze oefeningen en tips. Daarnaast krijg je nog enkele zeer interessante bonussen die je seksleven nog verder zullen verbeteren.

Bekijk hier de methode van Chris Coster:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *