web analytics

9 Effectieve Manieren om het Langer Vol te Houden in Bed

Het langer volhouden in bed is voor veel mannen een wens.

Het kan een behoorlijke domper zijn als de seksuele spanning tussen een man en vrouw langzaam wordt opgebouwd, en na een halve minuut penetreren heeft de man al een zaadlozing.

Voor de man is de lust naar seks dan gelijk weg, terwijl de vrouw het gevoel heeft dat ze net begonnen is. Wat kun je doen tegen dit probleem?

Het langer volhouden in bed lukt door te oefenen. Er zijn een aantal direct toepasbare tips om het net iets langer vol te kunnen houden.

Ook zijn er verschillende manieren om je lichaam te trainen om tot betere seksuele prestaties te komen. Wij leggen het graag aan jou uit.

Hoe ga je het langer volhouden in bed?

Dit is de vraag die veel mannen zichzelf stellen. Helaas kunnen ze het probleem vaak niet eenvoudig oplossen.

Het is geen geheim dat de meeste mannen gemakkelijker een orgasme kunnen bereiken dan vrouwen. De meeste mannen komen niet verder dan tijdens het vrijen een korte pauze te nemen om een orgasme langer uit te kunnen stellen.

Het kan voor jullie beiden een teleurstelling zijn om te beseffen dat jullie alweer klaar zijn met de vrijpartij voordat jullie nauwelijks begonnen zijn.

Graag willen wij jou laten zien dat het ook anders kan. Er zijn manieren die werken zonder dat je medicijnen hoeft te slikken of verdovende zalfjes op je eikel hoeft te smeren. De beste manier om het vrijen langer vol te kunnen houden is op een natuurlijke manier zonder hulpmiddeltjes.

Is het langer volhouden tijdens de seks een utopie?

Bij mannen zijn erectiestoornissen en ejaculatieproblemen de meest voorkomende seksuele problemen die een behoorlijke invloed kunnen hebben.

Een orgasme ontstaat als ontlading van spanning die is ontstaan door seksuele opwinding. Door spanningen in je lichaam en door een onrustige ademhaling kun je eerder klaarkomen.

Medicijnen beloven dat ze een orgasme uit kunnen stellen, maar de praktijk wijst anders uit. Toch zijn er mogelijkheden.

Wat is de oorzaak van het vroegtijdig klaarkomen?

Er kunnen diverse oorzaken genoemd worden voor het vroegtijdig klaarkomen. De oorzaken kunnen betrekking hebben op een lichamelijk probleem of een geestelijk probleem. Vaak is het ook een combinatie van beide.

Een aantal veelvoorkomende oorzaken zullen wij nader toelichten:

  • Bij bepaalde ziektes kan het vroegtijdig klaarkomen een bijverschijnsel zijn. Dit is bijvoorbeeld het geval bij hart- en vaatziekten, diabetes en COPD
  • Een chronische prostatitis kan zorgen voor een secundaire vroegtijdige ejaculatie
  • Te gespannen bekkenbodemspieren
  • Het lichaam is gewend om snel klaar te komen door masturbatie
  • Seksuele onzekerheid, psychische problemen of relatieproblemen kunnen ook premature ejaculatie (PE) veroorzaken
  • Seksleven is een sleur geworden

2 soorten premature ejaculatie (PE)

Bij mannen die het niet lang kunnen volhouden in bed wordt er ook wel gesproken over PE (premature ejaculatie). Er zijn twee soorten te onderscheiden, namelijk levenslange en verworven  PE. Meestal wordt er gesproken over de primaire (levenslang) en de secundaire (verworven) variant. Primaire PE heeft meestal psychologische oorzaken. Jonge jongens die stiekem beginnen met masturberen creëren de gewoonte om zo snel mogelijk klaar te komen. Bij secundaire PE ontstaat het probleem op latere leeftijd. Deze variant kan duiden op een prostaatziekte, maar het kan ook weer psychologische oorzaken hebben.

Gevolgen van vroegtijdig klaarkomen beperken door het voorspel

Seks is natuurlijk meer dan alleen penetratie. Voorspel kan de seksuele ervaring enorm verbeteren, zowel in tijd als plezier.

Het is misschien niet de oplossing voor je ejaculatieprobleem, maar mannen die het in bed niet lang vol kunnen houden kunnen het probleem wel verbloemen. Door tijdens het voorspel al te proberen om de vrouw klaar te laten komen, wordt het vroegtijdig klaarkomen van de man een kleiner probleem. Dit heeft nog als bijkomend voordeel dat een vrouw na het klaarkomen eenvoudiger een tweede keer klaar kan komen. Het zou helemaal mooi zijn als de vrouw tijdens de korte periode van penetratie ook nog een keer klaar kan komen.

Langer volhouden in bed door zelfvertrouwen

Mannen die te snel klaarkomen, komen in een neerwaartse spiraal terecht. Door het snelle klaarkomen gaan ze zich tijdens het vrijen onzeker voelen. De angst om niet goed genoeg te presteren beheerst de vrijpartij. Door stress in het lichaam kan een orgasme nog eerder ontstaan.

Mannen kunnen het probleem oplossen. Door onze 9 adviezen toe te passen wordt de negatieve spiraal doorbroken. Het langer volhouden in bed zal zelfs deels kunnen ontstaan doordat het vertrouwen in het eigen kunnen weer terug komt.

Seks langer volhouden! Helpen kruiden?

Je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel een oplossing voor in de vorm van kruiden. Er wordt gezegd van rode ginseng dat het kan helpen bij het uitstellen van een orgasme.

Helaas is dit wetenschappelijk nooit bewezen. Er zijn meerdere homeopathische en medische oplossingen bedacht, maar de oplossing wordt maar niet gevonden. De meeste mannen kunnen juist geholpen worden door een natuurlijke oplossing. Hierover later meer.

Een studie uit 2017 heeft aangetoond dat mannen die Ayurvedische kruiden gebruikten een lichte toename zagen van de tijd die het duurde om ejaculeren tijdens seks (bron). Het enige probleem was dat de mannen last kregen van bijwerkingen zoals buikpijn en duizeligheid.

rode ginseng - 2

Mediteren om beter in bed te worden

Een snel orgasme kan ontstaan door spanningen in het lichaam door bijvoorbeeld stress. Door te mediteren kort voor het vrijen, kun jij jouw lichaam tot rust brengen. Dit kun je in principe al bereiken door even een paar minuten de tijd te nemen.

Een vergelijkbaar resultaat kun je behalen door een ontspannende massage. Voor de meeste mensen zal dit beter werken dan meditatie. Een goede massage met een lekkere olie kan al een onderdeel zijn van het voorspel.

Waarom medicijnen niet de oplossing zijn

Wij zijn geen voorstanders van het gebruiken van medicijnen om het langer vol te kunnen houden in bed. Medicijnen gaan het probleem niet oplossen, maar ze proberen de symptomen weg te nemen. Helaas lukt dat vaak ook niet. Medicijnen gaan de productie van serotonine beïnvloeden. Serotonine bepaalt in hoeverre wij controle over ons orgasme kunnen uitoefenen. De werking van het medicijn is onderzocht voordat het op de markt kwam.

De werking is volgens de farmaceutische industrie aangetoond, maar daar zit natuurlijk ook een duidelijk commercieel belang achter. Alleen al door de bijwerkingen zijn veel medicijnen niet aan te raden.

Gezonde adviezen om het langer vol te houden tijdens seks

Waar ligt nu de oplossing? Mannen met een medische oorzaak moeten natuurlijk naar de dokter gaan, maar hoe weet je of het een medisch probleem is? Eenvoudig door het eerst zelf proberen op te lossen. De adviezen zijn manieren die kunnen helpen om het probleem weg te nemen. Ze zijn er niet op gericht om het probleem bij de oorzaak op te lossen. Het negende advies zorgt voor een permanente oplossing.

Manier #1: Probeer diverse Kamasutra standjes

Bij het proberen om een oplossing te vinden voor een probleem, kun je het beste gaan voor de meest prettige manieren. Probeer eens diverse Kamasutra standjes uit. Geenidee wat ik bedoel? Google en gij zult vinden!

Tijdens de onderbrekingen om van standje te wisselen kan een opkomend orgasme weer wegzakken. Op deze manier kun je het vrijen wel 20 minuten volhouden zonder je druk te hoeven maken over het klaarkomen.

kamasutra - 2

Zodra er een orgasme aan zit te komen, kies je weer voor een ander standje. Je moet het moment van het stoppen met penetreren wel goed in kunnen schatten. Zodra een orgasme is ingezet, is deze niet meer te onderbreken.

Manier #2: Kom volledig tot rust met verschillende technieken

Eerder bespraken wij al het mediteren en het masseren om het lichaam tot rust te laten komen. Je moet altijd volledig ontspannen met seks beginnen. Misschien is voor jou een (porno)film kijken de beste manier om te ontspannen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een lange wandeling, of het nemen van een warm bad.

Het drinken van een paar glazen alcohol kan de stress ook goed wegnemen. Let wel op dat het drinken geen gewoonte gaat worden. Op lange termijn zorgt het er namelijk voor dat je het nog korter vol gaat houden in bed.

Manier #3: Oefen met masturberen

Vroeger ging het verhaal de ronde dat je blind werd van masturberen. Niets is minder waar. Zelfbevrediging is hartstikke gezond!

Regelmatig masturberen kan je helpen je ‘uithoudingsvermogen’ op te bouwen zodat je langer door kan gaan tijdens de seks. De beste manier om dit te leren is door middel van masturbatie waarbij je fysieke signalen van opwinding probeert te herkennen.

Denk dan bijvoorbeeld aan:

  • Een verhoogde sensatie
  • Meer gevoel in je testikels
  • Een hogere hartslag
  • Het gevoel klaar te komen

Zo leer je de ejaculatie te stoppen voordat het te laat is. Een manier die je kan gebruiken is door je staat van opwinding een cijfer te geven op een schaal van 1 tot 10. Een 10 is het punt waarop je klaarkomt. Wanneer je ongeveer een 6-8 bereikt hebt moet je het rustiger aan doen.

Je kunt veranderen van ritme, proberen om langzamer adem te halen en proberen je bekkenbodemspieren aan te spannen alsof je probeert om je plas tegen te houden. Als je opwinding eenmaal wat is afgenomen dan kun je weer verder gaan.

Manier #4: Probeer bekkenbodemoefeningen

Je hebt waarschijnlijk ooit gehoord van Kegel oefeningen. Dit zijn oefeningen die helpen om je bekkenbodemspieren te versterken en een orgasme helpen verbeteren.

Uit onderzoek blijkt dat diezelfde oefeningen kunnen helpen om voortijdige ejaculatie bij mannen te behandelen (bron). De onderzoekers vonden dat eenvoudige bekkenbodemoefeningen al na 12 weken hielpen om ejaculatieproblemen bij mannen te verbeteren.

Deze Kegel oefeningen, genoemd naar de arts die ze heeft bedacht, zijn ontworpen om de kracht van de bekkenbodemspieren te vergroten door ze opzettelijk samen te trekken en te ontspannen in een reeks herhalingen.

Het kan misschien een uitdaging voor je zijn om de juiste spieren te vinden. In dat geval raak niet meteen in paniek. Als je de juiste spieren samentrekt, zal je penis een klein beetje omhoog komen ​​als je hem aanspant en weer vallen als je je spieren ontspant.

Hoe het precies werkt:

  • Ga op je rug liggen met je knieën gebogen.
  • Trek je bekkenbodemspieren aan. Stel je voor dat je je testikels naar binnen trekt.
  • Probeer je bil- en buikspieren ontspannen te houden en vergeet niet om tijdens de oefening normaal te ademen.
  • Adem langzaam door tot je buik opholt. Je voelt nu je bekkenbodemspieren (en het gebied rond je anus) samentrekken.
  • Vervolgens laat je de spanning weer los. Ontspan nu je spieren. Je zult merken dat je penis beweegt terwijl je je bekkenbodemspieren aanspant en loslaat.

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je eerste Kegel oefening gedaan. Herhaal deze oefening voor vandaag nog tien keer.

Begin met het beoefenen van twee sets van tien herhalingen per dag. Verhoog geleidelijk aan de tijd totdat je elke samentrekking tien seconden kunt volhouden.

Meer weten? Lees dan dit artikel met als thema Kegel oefeningen.

Manier #5: Gebruik condooms met Benzocaïne

Spreek willekeurig een man op straat aan en vraag of hij graag condooms draagt. Het antwoord zal waarschijnlijk een ‘nee’ knikkend hoofd zijn. Niet zo vreemd, seks met een condoom voelt zeker anders aan. Maar als je last hebt van ejaculatieproblemen dan kan je hiervan profiteren.

Het gevoel van de eikel zal iets zwakker zijn wanneer je een condoom draagt, waardoor je in staat bent om het langer in bed vol te houden.

De meeste condooms verminderen de gevoeligheid en verhogen daarom meestal de tijd die nodig is om te ejaculeren. Ze hebben ook de toegevoegde bonus van het voorkomen van seksueel overdraagbare aandoeningen (SOA’s) en ongewenste zwangerschappen.

Er zijn ook zogenaamde delay condooms te koop. In het topje van het condoom zit Benzocaïne. Dit stofje komt vrij zodra het op lichaamstemperatuur komt. Zodra een condoom wordt aangebracht komt het stofje dus vrij. De eikel zal door Benzocaïne minder prikkels ontvangen. De penis wordt als het ware gedeeltelijk verdoofd.

De seksuele impuls zal minder worden, maar het voordeel is weer dat je minder snel klaar gaat komen. Dit werkt op dezelfde manier als Emla crème. Een groot nadeel is dat het vrijen minder intens gaat aanvoelen.

Manier #6: Mentale afleiding

Jezelf mentaal afleiden is een oude klassieker die altijd goed werkt. Wat bedoel ik precies met mentale afleiding? Besteed tijdens de seks aandacht aan iets dat buitengewoon onaantrekkelijk is. Denk aan de sokken van je partner, dat vieze laken waar je op ligt of dat onprettige geurtje waarvan je niet wilt weten waar het vandaan komt.

Dit kan het genot van seks misschien wat aantasten, maar het is wel effectief om een zaadlozing uit te stellen. Denk alleen aan dit soort dingen als je het gevoel hebt klaar te komen. Je wilt niet tijdens het voorspel je partner onzeker maken met een blik alsof je bent afgeleid.

Manier #7: Doe het rustiger aan

Hoe sneller je seks hebt, des te sneller je klaarkomt. Ik begrijp dat je als een Tarzan staat te springen om Jane alle hoeken van de kamer te laten zien, maar snelle en harde stoten resulteren vaak in een snellere climax.

Langzame penetratie zorgt ervoor dat de eikel minder wordt gestimuleerd en de ejaculatie kan worden uitgesteld. Door rustig te stoten heb je ook meer controle over je zaadlozing.

Om langer mee te gaan en echt controle te hebben over je ejaculatie, moet je je ‘point of no return’ herkennen. Dat is het punt waar je plezier plotseling toeneemt, je kunt niet meer stoppen, en een paar seconden later kom je klaar.

Manier #8: Durf te communiceren met je partner

“Mijn partner durft niet te praten over zijn vroegtijdige zaadlozing. Dit frustreert mij enorm, hij durft er met mij niet over te praten. Ik ben dol op mijn man, maar seks van een halve minuut begint me op te breken. Ok, soms is het een paar minuten maar dat is nog steeds onvoldoende. Het voelt te snel. Wat kan ik doen?”

Vrijwel wekelijks krijg ik e-mails in mijn inbox van vrouwen met een dergelijke strekking.

Mannen die hun ejaculatieproblemen niet durven aan te pakken lopen vroeg of laat tegen relatieproblemen aan. Daarom is het belangrijk dat je het probleem erkent. Door te weigeren het probleem bespreekbaar te maken, kan het niet worden opgelost. Soms is de oplossing eenvoudig en duidelijk.

Zorg ervoor dat je je partner laat weten wat voor je werkt en wat niet. Een open houding tegenover seks zou je ook meer moeten ontspannen en de zenuwen en frustratie die een voortijdige ejaculatie veroorzaken helpen verminderen.

Manier #9: De beste oplossing is de natuurlijke oplossing

Er zijn voldoende hulpmiddelen beschikbaar, maar het is beter om je lichaam te trainen om het in bed langer vol te kunnen houden. Er zijn uitgekiende technieken uitgewerkt die jou hierbij kunnen helpen. Je kunt het langer volhouden in bed door de ademhaling op de juiste manier te trainen. Je kunt je lichaam en je orgasme onder controle krijgen door je pc spier intensief te trainen.

De technieken zijn te veelomvattend om in een artikel te bespreken. Wij verwijzen jou voor nadere informatie naar het ebook “Complete Ejaculatie Controle” Door je lichaam onder controle te hebben kun jij bepalen wanneer het orgasme ontstaat.

2 Reacties op "9 Effectieve Manieren om het Langer Vol te Houden in Bed"

  1. nathan

    says:

    lekker hoor en, heb je het zelf al gedaan. ik al wel en het was lekker jo ook proberen

  2. Armand

    says:

    Hallo meneer, mijn probleem is ik kom tesnel klaar. Kant u mij paar tips geven??

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *