De oorzaak van en 2 Effectieve Methodes Voor Later Klaarkomen

Vroegtijdig klaarkomen kan zorgen voor veel frustratie en mentale problemen. Als je langdurig last hebt van vroegtijdige klaarkomen, kan dit angst en depressieve gevoelens veroorzaken en kan je door deze gevoelens seks gaan vermijden. Het is daarom van belang dat je methodes probeert om het te verhelpen, en als deze methodes niet werken misschien zelfs medische help inroept.

Heb je last van vroegtijdig klaarkomen en zou je graag het klaarkomen willen vertragen en het probleem van te vroeg klaarkomen willen verhelpen? Dan zullen de methodes die besproken worden in dit artikel je waarschijnlijk wel kunnen helpen.

“Last hebben van voortijdig klaarkomen is heel normaal en is daarom niets om je voor te schamen”

Vroegtijdig klaarkomen

Ejaculatie, ook wel zaadlozing, is het vrijkomen van sperma uit de penis. Voortijdige ejaculatie, snelle zaadlozing voortijdig klaarkomen en vroegtijdig orgasme genoemd, is wanneer de zaadlozing eerder plaatsvindt dan de man of de persoon waar de man seks mee heeft zou willen. Het kan erg frustrerend zijn, want het kan de seks minder plezierig en iets stressvols maken en op verschillende manieren een impact hebben op jezelf en je relatie.

Vroegtijdig klaarkomen komt veel vaker voor bij mannen dan je zou denken: 1 op de 3 mannen heeft wel een keer in zijn leven last gehad van voortijdig klaarkomen. Het is mede daarom niet iets waarvoor je je hoeft te schamen en iets wat nou eenmaal bij mannen voorkomt.

Het kan ook zijn dat je maar voor een korte periode last zal hebben van voortijdig klaarkomen. Dan hoef je je geen zorgen te maken, want het is normaal als dit een paar keer gebeurt. Merk je dat je voor een langere periode last hebt van voortijdig klaarkomen en jij of je relatie er ook onder lijdt, dan is het zeker van belang dat je actief naar oplossingen op zoek gaat.

De manier waarop je reageert op het vroegtijdig klaarkomen is ook van belang. Probeer zo snel mogelijk manieren te zoeken om het te verhelpen, want op deze manier voorkom je dat je langdurig angstige en depressieve klachten krijgt. Als je alle methodes die in dit artikel worden uitgelegd hebt geprobeerd en niks goed helpt, is het van belang dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt om het probleem op te lossen.

Oorzaken van voortijdig klaarkomen

De oorzaak die het meest voorkomt bij mannen die last hebben van voortijdige ejaculatie is een tekort aan serotonine. Serotonine is een stof die je zenuwen aanmaken. Het niveau aan serotonine dat jij aanmaakt bepaalt of jij je gelukkig voelt, en het wordt daarom ook wel het gelukshormoon genoemd. Een gebrek aan serotonine kan mentale en lichamelijke gevolgen hebben, waaronder voortijdig klaarkomen.

Een hogere hoeveelheid serotonine in je hersenen kan de tijd tot het orgasme, ofwel het klaarkomen, verlengen. Lagere hoeveelheden serotonine in je hersenen kunnen weer de tijd tot het orgasme en het klaarkomen verkorten en zo voortijdig klaarkomen veroorzaken.

Er zijn ook een aantal andere mogelijke oorzaken van voortijdig klaarkomen:

  • Depressie
  • Angst
  • Stress
  • Onzekerheid over seksuele prestaties
  • Onrealistische verwachtingen over seksuele prestaties
  • Relatieproblemen
  • Negatieve seksuele ervaringen
  • Een erectiestoornis

Hoe werkt de zaadlozing?

De zaadlozing wordt in zijn werking gezet door het centrale zenuwstelsel. Wanneer mannen seksueel gestimuleerd worden, worden er in dit centrale zenuwstelsel signalen naar het ruggenmerg en de hersenen gestuurd. Vervolgens, wanneer mannen een bepaald niveau van opwinding bereiken, worden er signalen vanuit je hersenen naar de voortplantingsorganen gestuurd. De reactie van de penis op deze signalen is de zaadlozing. Dit gebeurt in twee fases: emissie en uitzetting.

Emissie vindt plaats wanneer sperma zich van de testikels naar de prostaat verplaatst en zich vervolgens met een vloeistof vermengt om van het sperma een vloeistof te maken.

Uitzetting is wanneer de spieren die zich aan de basis van de penis bevinden, samentrekken. Hierdoor dwingen de spieren het sperma als het ware uit de penis. Meestal zullen de zaadlozing en het orgasme tegelijkertijd plaatsvinden. Na de zaadlozing zal de erectie vaak ook verdwijnen.

Effectieve methode nummer 1: Kegeloefeningen

Met Kegeloefeningen train je de bekkenbodemspieren. Deze spieren maken het mogelijk om te kunnen plassen, poepen en gas van de darmen door te laten. Ook maken ze mogelijk om deze dingen uit te kunnen stellen tot een moment dat jij het wilt.

De bekkenbodemspier is de spier die je in het dagelijks leven het meest zal voelen als je je plas ophoudt. Als je de spier aanspant, voel je een spier bij het perineum zich aanspannen. Dit gebied bevindt zich tussen de anus en het scrotum. Bij mannen lopen de bekkenbodemspieren vanaf het schaambeen tot het stuitje. Ook omringen deze spieren het rectum, de urineblaasopening en de prostaat. Deze spier is ook van belang voor het ondersteunen van de organen in je buik en is van belang bij de seks.

Maar waarom zou je de bekkenbodemspieren trainen als je last hebt van voortijdig klaarkomen? De bekkenbodemspieren zijn van belang voor het functioneren van de bloedsomloop in het lichaam en dus ook de bloedsomloop in de penis, en het goed functioneren van deze bloedsomloop is weer van belang om voortijdig klaarkomen te verhelpen. Als je deze spieren gaat trainen, kan je meer invloed krijgen op het voortijdig klaarkomen.

Je traint de bekkenbodemspieren door middel van Kegeloefeningen, en door het trainen krijg je meer controle over de bekkenbodemspieren en verbeter je de bloedsomloop in de penis. De specifieke spieren die je traint heten de ischiocanernosus- en bulaconernosusspieren. Deze spieren bevinden zich in het gebied van de bekkenbodemspieren dat rond de penis zit en deze spieren zijn actief tijdens de seks.

Het lokaliseren van de bekkenbodemspieren

Het lokaliseren van de bekkenbodemspieren is de eerste stap die je moet zetten als je besluit om je bekkenbodemspieren te trainen door middel van Kegeloefeningen. Op deze manier weet je dat je de juiste spieren gebuikt tijdens het doen van de oefeningen.

De eerste manier waarop je deze spieren kan lokaliseren is vrij eenvoudig, namelijk het vertragen van de stroom van je urine wanneer je het toilet gebruikt om je te ontlasten. Probeer je urine om de zoveel tellen te stoppen en weer te laten gaan en herhaal dit nog 2 of 3 keer als je naar het toilet gaat. Als dit je zonder moeite lukt, dan weet je dat je de juiste spieren aanspant

De tweede manier waarop je deze spieren kan lokaliseren, is ook zeker niet moeilijk. Bij deze manier ga je de sperring rond je anus aanspannen. Dit doe je op dezelfde manier als wanneer je een scheet wilt stoppen of ophouden. Je moet de spierring rond de anus een paar keer aanknijpen en dan weer loslaten. Je zal beweging merken in de onderbuik bij het bekken. Doe dit totdat je het gevoel hebt dat je er volledige controle over hebt. Voer het aanknijpen uit zonder je bilspieren aan te spannen of je billen aan te knijpen.

Kegeloefening 1

  1. Begin deze oefening door op de grond, op een yogamat of op bed te gaan liggen. Doe dit met je handen plat op de ondergrond en gebogen knieën naar boven gericht, dus op je rug.
  2. Trek vervolgens, door je spieren die je eerder gelokaliseerd hebt aan te spannen, je penis naar binnen aan en houd de spieren voor ongeveer vijf seconden vast. Laat ze daarna weer rustig los.
  3. Knijp nu de spierring rond de anus aan, houd deze ook voor vijf seconden vast en laat deze weer rustig los.
  4. Herhaal bovengenoemde stappen vervolgens nog tussen de drie en vijf keer en bouw dit na verloop van tijd op naar meer dan vijf keer. Herhaal de oefening regelmatig en tenminste drie keer per week, zodat je zeker weet dat hij effectief zal zijn.

Kegeloefening 2

  1. Begin deze oefening door op de grond, op een yogamat of op bed te gaan liggen. Ga vervolgens op je zij liggen en doe een kussen tussen je benen.
  2. Knijp nu je benen met het kussen ertussen samen en let er hierbij op dat je de spierring rond de anus aanspant en niet je billen dichtknijpt of de bilspieren aanspant. Span je benen voor vijf seconden aan.
  3. Herhaal bovengenoemde stappen vervolgens nog tussen de drie en vijf keer en bouw dit na verloop van tijd op naar meer dan vijf keer. Herhaal de oefening regelmatig en tenminste drie keer per week, zodat je zeker weet dat hij effectief zal zijn.

Kegeloefening 3

  1. Begin deze oefening door op de grond, op een yogamat of op bed te gaan liggen. Ga vervolgens zo liggen dat je knieën gebogen zijn en je voeten plat op je gekozen ondergrond staan.
  2. Adem vervolgens uit, trek je navel naar je ruggengraat, span de spierring rond de anus snel aan en laat deze weer snel los. Doe dit steeds voor 1 seconde. Adem in als je de spieren aanspant en adem uit wanneer je de spieren weer loslaat.
  3. Herhaal bovengenoemde stappen vervolgens nog 10 keer en bouw dit na verloop van tijd op naar meer dan vijf keer. Herhaal de oefening regelmatig en tenminste drie keer per week, zodat je zeker weet dat hij effectief zal zijn.

Effectieve methode nummer 2: de knijptechniek

De knijptechniek is een effectieve manier om voortijdige ejaculatie zelf te verhelpen. Het is een eenvoudige techniek die je jezelf en je partner gemakkelijk aan kan leren. Ook hoef je er niks voor te kopen, omdat je alleen je handen en de juiste techniek nodig hebt. Als je nog nooit van deze techniek hebt gehoord, kan je aan de naam horen wat je gaat doen. Om het simpel uit te leggen ga je bij deze techniek op zo’n manier in de penis knijpen dat de zaadlozing niet plaats zal vinden.

De knijptechtniek werkt door met je handen te voorkomen dat het sperma het lichaam zal verlaten, door druk uit te oefenen op de eikel van penis. De plek waar je de druk uit moet oefenen heet het frenulum. Dit is de plek waar de eikel en de schacht van de penis samenkomen.

Als je gebruikmaakt van de knijptechniek om later klaar te komen, stop je als je het gevoel hebt dat je klaar zal komen tijdelijk met de seks om de techniek uit te voeren. Zorg ervoor dat je met je bedpartner overlegt dat je dit gaat doen, zodat je de techniek rustig kan uitvoeren door te stoppen met de seks.

Het wordt aangeraden om de knijptechniek eerst tijdens het masturberen een paar keer te oefenen zodat je zeker weet dat je het goed uit zal voeren tijdens het hebben van seks.

De knijptechniek tijdens het masturberen voer je zo uit:

  1. Probeer jezelf seksueel te stimuleren door te masturberen totdat je een erectie krijgt. Het kan zijn dat je soms moet stoppen als je een sterk gevoel krijgt dat je binnenkort een orgasme krijgt.
  2. Stop vervolgens meteen met jezelf seksueel bevredigen zodra je het gevoel hebt dat je bijna een orgasme krijgt. Plaats nu je wijsvinger net onder je eikel en plaats je duim op de andere kant van de penis, zodat je goed kan knijpen.
  3. Oefen nu druk uit op je frenulum met je duim en wijsvinger, en probeer om het dicht te knijpen. Het is het verstandig om in het begin niet al te hard te knijpen en naarmate je weet hoe hard je moet knijpen om de ejaculatie uit te stellen, steeds een beetje harder te knijpen. Het knijpen hoort geen pijn te doet. Doet het wel pijn, stop dan meteen en neem contact op met je huisarts.
  4. Blijf druk uitoefenen op de basis van de penis totdat de drang en het gevoel van de zaadlozing afneemt.

Zodra je de knijptechniek tijdens het masturberen en tijdens de seks goed onder de knie hebt, kan je overwegen om het aan je partner te leren, zodat deze het ook uit zou kunnen voeren tijdens het hebben van seks.

De knijptechniek tijdens seks met je partner voer je zo uit:

  1. Het is hierbij van belang dat je de techniek goed aan je partner uitlegt en aan je partner laat zien hoe je het frenulum moet afknijpen. Laat het ook stapsgewijs zoals hierboven aan je partner zien en oefen het knijpen zelf een paar keer met elkaar.
  2. Spreek met elkaar een signaal af, bijvoorbeeld een woord dat je zal roepen als je dichtbij je orgasme bent en het tijd is voor je partner om de techniek uit te voeren.
  3. Zodra je alle stappen hierboven hebt voltooid, kan je proberen om het tijdens de seks uit te voeren.
  4. Zodra je tijdens de seks met je partner het gevoel krijgt dat je een orgasme krijgt, dan is het tijd om de knijptechniek uit te voeren.
  5. Wacht altijd 30 seconden voordat je weer verder gaat met de seks, zodat je zeker weet dat je de knijptechniek succesvol hebt uitgevoerd.

“Vroegtijdig klaarkomen is niet prettig, maar met de juiste technieken is het te verhelpen!”

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *