web analytics

8 Tips om de Gemiddelde Seks Duur van een Vrijpartij te Verhogen

Niets is zo vervelend en onbevredigend als een vrijpartij die vroegtijdig eindigt. Seksueel uithoudingsvermogen is een van de meest voorkomende onzekerheden onder mannen, voortijdige ejaculatie is iets waar veel mensen last van hebben, en eigenlijk zijn er maar weinig mensen die erop tegen zouden zijn als de sessies tussen de lakens iets langer zouden duren.

Als je inmiddels tot hier gelezen hebt, is de kans groot dat jij ook graag iets zou doen aan je seksuele uithoudingsvermogen, wat hiervoor je reden ook is.

Gelukkig zijn er verschillende manieren om te zorgen dat het, de volgende keer dat je met iemand het bed in duikt, een stuk langer duurt voor je er weer uit komt.

seksduur1

Tip 1: Werk aan je zelfvertrouwen

Te vroege ejaculatie heeft vaak een psychische oorzaak. Als je weinig vertrouwen in jezelf hebt en van tevoren al denkt te weten dat het niet goed zal gaan, raak je zenuwachtig en gespannen, en dit vat je lichaam op als een signaal dat je snel moet klaarkomen. Probeer je dus te ontspannen voordat je je tussen de lakens begeeft, dan zul je zien dat dit al een wereld van verschil kan maken.

Wat hierbij kan helpen is het zoeken van een vaste sekspartner. Mensen zijn vaak het zenuwachtigst bij seks met een nieuwe partner, maar in een monogame relatie, waarin je veel tijd met dezelfde persoon besteedt, voel je je doorgaans meer op je gemak en word je zelfverzekerder, wat je ook merkt in bed.

Tip 2: Verminder stress

Stress is slecht voor seks, om verschillende redenen. Het kan het moeilijk maken om gefocust, opgewonden en vrolijk te blijven tijdens de seks, en het is slecht voor de bij seks zo belangrijke bloedsomloop. Daarnaast zal het lichaam als je gespannen bent de neiging hebben om snel klaar te komen, zoals eerder al uitgelegd.

Op de korte termijn kun je hier iets aan doen door, voordat je het bed in duikt, even de tijd te nemen om tot rust te komen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door ademhalingsoefeningen te doen, of door even de tv aan te zetten om je gedachten af te leiden. Ook kan het helpen om op te schrijven wat je allemaal nog moet doen, zodat je hersenen niet het idee hebben dat jij alles moet onthouden.

Op de lange termijn kun je proberen je stressniveau permanent te verlagen. Dit kun je doen door je verplichtingen beter in te plannen, of door iets minder verantwoordelijkheden op je te nemen. Dit zal echter niet voor iedereen mogelijk zijn, en dan is het des te belangrijker om deze stress buiten de slaapkamer te houden.

seksduur2

Tip 3: Verbeter je gezondheid

Lichamelijke gezondheid is van grote invloed op je seksuele uithoudingsvermogen. Een paar aanpassingen in je voedingspatroon kunnen daarom je seksleven sterk verbeteren. Door voedsel met veel verzadigde vetten of cholesterol te vermijden, verbeter je de bloedsomloop, wat zeer belangrijk is voor de beste, zo lang mogelijke seksuele ervaring.

Ook kan het wonderen verrichten als je je gebruik van alcohol, tabak en drugs weet terug te dringen. Als je veel van deze middelen gebruikt, maken deze het moeilijk om je orgasme te controleren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je van de ene op de andere dag geheelonthouder moet worden, maar het is wel goed om met mate van deze middelen te leren genieten.

Net als bij elke andere fysieke activiteit kun je je uithoudingsvermogen in bed ook verbeteren door aan je conditie te werken. Vooral aerobics werkt goed, omdat je hierbij je hart en longen traint, wat weer helpt om je bloedsomloop te verbeteren. Een positief bijeffect hiervan is dat fysieke inspanning ook kan leiden tot meer zelfvertrouwen, waardoor je minder zenuwachtig bent in bed.

seksduur3

Tip 4: Oefen met jezelf

Waar je misschien niet aan had gedacht, is dat je je orgasme kan leren uitstellen door vaker te masturberen. Toch kan dit enorm helpen. Door je lichaam meer te laten wennen aan seksuele prikkels, raakt het hier iets ongevoeliger voor, waardoor het langer duurt tot je een orgasme bereikt. Als je tijdens de masturbatie naar porno kijkt, maak je jezelf ook ongevoeliger voor visuele stimulans.

Je kan hierin nog iets verder gaan door de zogeheten start-stop-techniek toe te passen. Hierbij masturbeer je tot je bijna klaarkomt, en dan hou je eventjes op. Als je weer minder opgewonden raakt, ga je weer door. Op deze manier laat je je lichaam eraan wennen om pas na veel stimulering klaar te komen.

Let op: als je te vaak op dezelfde manier masturbeert, kan je je lichaam aanleren om alleen nog op één bepaalde vorm van stimulering te reageren, waardoor het moeilijk wordt om überhaupt nog klaar te komen. Breng dus enige variatie aan in de manier waarop je masturbeert (gebruik bijvoorbeeld eens je andere hand), en doe het niet té vaak.

seksduur4

Tip 5: Doe meer aan voorspel

Voorspel kan een vrijpartij langer laten duren op twee verschillende manieren. Ten eerste is voorspel ook gewoon onderdeel van seks, en kun je de minder lange penetratie compenseren door tijdens het voorspel meer tijd te besteden aan je partner, door hem of haar te stimuleren met je mond of handen. Als je hier genoeg tijd aan besteedt, kan enkele minuten geslachtsgemeenschap al genoeg zijn voor je partner voor een bevredigende seksuele ervaring.

Daarnaast heeft onderzoek ook uitgewezen dat stellen die meer aan voorspel doen, vervolgens langer geslachtsgemeenschap kunnen hebben. Waarom is niet helemaal duidelijk, maar het zou kunnen komen doordat beide partijen hierdoor meer ontspannen raken. Wat de oorzaak ook moge zijn, vast staat in ieder geval dat je orgasme langer op zich laat wachten.

seksduur5

Tip 6: Gebruik condooms en glijmiddel

Naast dat ze de enige betrouwbare manier zijn om tegen seksueel overdraagbare aandoeningen te beschermen, kunnen condooms ook een goede manier zijn om het in bed langer vol te houden. De rubbertjes maken de penis iets minder gevoelig, waardoor het langer duurt tot je een orgasme bereikt. Hiervoor geldt dat dikkere condooms effectiever zijn dan dunne.

Als je echter niet graag condooms gebruikt, kun je ook gebruik maken van glijmiddel. Dit zorgt voor minder wrijving tijdens de seks, wat er ook weer bij helpt om het orgasme uit te stellen. Als je glijmiddel en een condoom wil combineren, zorg er dan wel voor dat je glijmiddel op waterbasis gebruikt, anders heb je kans dat je het condoom beschadigt.

Als dit allebei niet genoeg werkt, zijn er ook nog condooms en glijmiddelen met verdovende stofjes. Deze zorgen dat je iets minder voelt, en je het dus langer volhoudt. Let wel op: ze kunnen er ook voor zorgen dat je partner minder voelt, waardoor het voor allebei minder plezierig wordt. Daarnaast kun je, als je teveel van deze middelen gebruikt, de penis ook te heftig verdoven, waardoor je geen erectie meer kan krijgen.

seksduur6

Tip 7: Leid jezelf af

Een veelgebruikte techniek om de timing van een orgasme te bepalen, is om tijdens de seks aan iets compleet anders te denken. Zet je seksuele gevoelens even op de achtergrond, en probeer in plaats daarvan op de tekst van dat ene liedje te komen, of denk na over wat je vandaag allemaal gedaan hebt.

Het is hierbij belangrijk om niet te denken aan stressvolle dingen, zoals aan werkgerelateerde dingen die je nog moet doen, want dat kan ertoe leiden dat je alle opgewondenheid kwijtraakt en je erectie verliest. Ook is het belangrijk om niet continu aan andere dingen denkt, en af en toe wél focust op waar je mee bezig bent, omdat er anders voor jou ook niets meer aan is.

Tip 8: Verander je seksuele routine

De manier waarop je seks hebt is ook van zeer groot belang. Als je de hele tijd hetzelfde standje gebruikt, en dus heel lang achter elkaar op dezelfde manier gestimuleerd wordt, zul je merken dat je binnen zeer korte tijd klaarkomt. Als je echter vaak van standje verandert, moet je lichaam steeds weer even wennen aan deze nieuwe manier van stimulering. Hierdoor duurt het langer om tot een orgasme te komen.

Het kan ook helpen om je partner vaker de leiding te geven. Over het algemeen heeft de leidende partij de meest intense ervaring, dus door een meer passieve rol aan te nemen wordt het voor jou makkelijker om het langer vol te houden.

seksduur7 Een andere techniek waar veel mannen positieve ervaringen mee hebben, is de zogeheten 7/9-techniek. Hierbij wissel je steeds zeven hardere, snelle stoten af met negen langzame bewegingen. Hierdoor geef je jezelf steeds even de tijd om tot rust te komen. Deze techniek wordt ook vaak door seksuologen en andere deskundigen aanbevolen.

Ook moet gezegd zijn dat als je merkt dat je bijna bij een orgasme bent, het helemaal geen schande is om even te stoppen en je volledig op je partner te richten. Seks is geen wedstrijd, en het is in jullie beider belang dat jij het volhoudt.

Hopelijk helpen bovenstaande tips om je seksleven te verbeteren. Zie je echter nog niet gelijk resultaat, wees dan niet te snel ontmoedigd. De enige manier om écht beter te worden op het seksueel vlak, net als op ieder ander vlak, is door het vaker te blijven doen.

Oefening baart kunst, en als je gewoon seks blijft hebben met deze tips in het achterhoofd, dan kan het haast niet anders dan dat je het steeds langer volhoudt. Maak je dus niet te veel zorgen; seks moet natuurlijk op de eerste plaats leuk blijven.

Stel je ejaculatie vanavond al 30 minuten langer uit

Wanneer je nog meer adviezen en strategieën wilt om voorgoed je ejaculatie uit te stellen, heb ik nog een goede tip voor je. Chris Coster is de autoriteit op het gebied van het verhelpen van vroegtijdige ejaculatie. Hij heeft een baanbrekende methode ontwikkelt die vele mannen al hebben verlost van te snel klaarkomen.

Je leert er alles over in zijn uitgebreide aanpak met talloze oefeningen en tips. Daarnaast krijg je nog enkele zeer interessante bonussen die je seksleven nog verder zullen verbeteren.

Bekijk hier de methode van Chris Coster:

Complete Ejaculatie Controle Risicovrij Uitproberen

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *